Thursday, May 27, 2010

[Jom Lawat] Mangkuk

Destinasi : Mangkuk



Sebuah lokasi yang terletak di daerah Setiu yang menjanjikan sesuatu yang baru kepada pengunjungnya. Mangkuk merupakan sebuah tempat yang boleh dikategorikan sebagai tempat rekreasi dan pelancongan yang mana menjadi tumpuan pengunjung bertandang ke sini. Terletak kira-kira 7KM dari simpang Penarik, aktiviti utama pengunjung yang datang ke sini ialah untuk berkelah dan beriadah. Pantai yang panjang dan mengunjur membolehkan ia sesuai untuk bermandi manda.


Selain itu kawasan pantai yang bersebelahan dengan kawasan air tawar menjadikan ianya sebagai benteng pasir yang memisahkan laut dan sungai. Kesempatan ini digunakan oleh para pemancing, yang mana Mangkuk ini amat terkenal dengan tempat untuk memancing.


Bagi mereka yang ingin menginap di Mangkuk ini, terdapat satu resort yang paling hampir dengan tempat ini sedang di bina dan akan di buka bila-bila masa. Jadi anda yang ingin menginap di sini boleh menginap di Sutra Beach Resort yang mana merupakan antara resort yang terkenal di Terengganu.

0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media