Friday, August 20, 2010

[Jom Lawat] Pusat Penerangan Penyu

Destinasi : Pusat Penerangan Penyu


Terletak di Rantau Abang, Daerah Dungun, Terengganu. Pusat ini dibina bagi memberikan pengetahuan kepada pengunjung mengenai haiwan ini. Selain itu tempat ini bertujuan memberi perlindungan, memulihara dan menguruskan penyu di Negeri Terengganu. Pusat ini terletak 62KM dari Bandaraya Kuala Terengganu yang mana memerlukan masa 1 Jam untuk sampai ke destinasi. Manakala dari Bandar Dungun pula hanya 15 Minit diperlukan untuk sampai ke destinasi.

Untuk masuk ke Pusat ini tidak ada bayaran dikenakan. Anda juga boleh membawa masuk kamera. Di sini juga terdapat tempat penetasan telur penyu dan ada kolam untuk penyu-penyu yang telah menentas.



Kongsikan Bersama


0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media