Wednesday, May 19, 2010

[Jom Makan] Air Buah Gelas Besor


Salah satu tarikan di Negeri Terengganu yang sememangnya menjadi bualan dan keinginan kebanyakkan pengunjung yang berkunjung ke Terengganu. Air Buah Gelas Besar boleh dikatakan merupakan salah satu produk yang berasal dari Terengganu.

Saiz gelas yang berbagai dikatakan penarik utama pengunjung untuk mencuba dan merasai penangan untuk menghabiskan air buah ini. Antara air buah yang boleh didapati ialah Oren, Tembikai, Nenas, Mempelam, Epal, Kiwi, Pisang dan banyak lagi. Dan harga untuk setiap gelas pula amat berpatutan iaitu antara Rm2 hingga RM9.

Kedai makan seperti gambar di atas juga menyediakan makanan untuk santapan pelanggan. Antara makanan yang boleh didapati ialah Nasi Dagang, Nasi Lemak, Nasi Minyak, Laksa Terengganu, Mee Kari dan banyak lagi.

Barisan gelas-gelas pelbagai saiz

0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media