Saturday, May 22, 2010

[Jom Beli] Pasar Batu 6

Destinasi : Pasar Batu 6.

Terletak kira-kira 10KM dari Bandaraya Kuala Terengganu. Pasar ini boleh dikatakan antara pasar terkenal di Negeri Terengganu.Walaupun nama tidak se gah Pasar Payang, namun pasar ini tetap menjadi tarikan mereka yang ingin berkunjung mencari juadah, kuih muih, barangan dapur, bahan basah dan kering untuk memasak.

Pekan ini semakin berkembang dengan berdirinya banyak bangunan baru bagi terus memesatkan pembangunan seterusnya membawa masuk pelabur untuk memajukan kawasan ini. Pekan ini dilengkapi dengan kemudahan Pondok Polis, Bank, Pasar, Kedai makan, Pasaraya dan deretan kedai-kedai dari pelbagai jenis perniagaan.

Antara yang terkenal di pekan ini ialah Nasi Ayam Batu 6. Kedai Nasi Ayam Batu 6 merupakan sebuah kedai menjual makanan kepada orang ramai. Antara makanan yang mempunyai hits tertinggi ialah Nasi Ayam, Roti Canai, dan Rojak Ayam. Jika anda mengunjungi pekan ini pastikan anda tidak lupa untuk singgah sebentar menikmati juadah nasi ayam ini. Waktu perniagaannya adalah bermula dari tengahari hingga ke malam.


Berikan Komen Anda Mengenai Tempat ini


Kongsikan Bersama


0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media