Sunday, April 25, 2010

[Jom Beli] Pasar Payang

Destinasi : Pasar Kedai Payang


Sebuah lagi lokasi menarik di Terengganu. Namanya juga tak perlu diperkenalkan lagi kerana hampir setiap pengunjung dari Malaysia mungkin mengetahui kewujudannya lebih-lebih lagi mereka yang dahagakan "beli " di bumi Terengganu ini. Lokasinya terletak begitu hampir dengan pusat bandar menjadikan ia lebih mudah disinggahi dan dikunjungi oleh pengunjung atau pelancong. Kedudukannya adalah di pinggir sungai Terengganu.

Antara yang dicari di pasar ini ialah Produk berasaskan batik, makanan dan juga cenderamata untuk di bawa pulang. Batik antara produk yang boleh didapati di Pasar ini. Bermula dari Tingkat Bawah (Ground Floor) hingga ke Tingkat 3 , pelancong mempunyai banyak pilihan untuk memborong barangan ini. Produk lain yang terkenal di Pasar Payang ialah Barangan Tembaga yang boleh di dapati bermula dari tingkat bawah dengan pelbagai jenis dan harga.

Produk makanan ada dijual di tingkat bawah dengan pelbagai jenis pilihan menghiasi dan memenuhinya. Tawaran harga yang menarik juga menjadi faktor anda patut membeli di sini. Keropok lekor yang merupakan ikon negeri Terengganu ada dijual disini. Terdapat keropok yang sudah di masak/digoreng atau yang masih mentah. Pengunjung yang mempunyai sifat pandai tawar menawar mempunyai kelebihan di pasar ini.



Berikan Komen Anda Mengenai Tempat ini


Kongsikan Bersama


2 Komen:

Asudia Ganu said...

tiap kali blk trg....mmg dok lepas g pasar payang....suke2

Normah Kassim said...

rindunye...nok blk ganung.....

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media