Wednesday, April 21, 2010

Besarnya Gelas!!

Destinasi : Seberang Takir

Uish...mungkin itulah ayat pertama keluar dari mulut pengunjung kedai air buah gelas besar yang terletak di Kg Serang Takir. Aku dan kawanku sempat meluangkan masa untuk ke kedai ini bagi mencuba lagi air buah gelas besar. Kalau tak silap pengiraanku, ini kali ke 5 aku ke kedai ini untuk menikmati air buah gelas besar ini.
Pelayan kedai mendekati sambil bertanya " Minum?". Hurm aku pun sambil memandang ke rak yang menempatkan gelas-gelas yang bersaiz istimewa itu terus berkata, "gelas saiz serdehana je lah kak, tak mboh(mahu) beso(besar2) kekgi(nanti) tak abih(habis)". "Makan?", Kakak tu bertanya lagi, "Laksa Terengganu la". Kemudian tidak lama kemudian air dan makanan ku sampai.
Huhu...habis tak ni...aku mula bertanding dengan kawanku, siapa paling cepat habis minum dia menang..ekeke...Pertandingan dimulakan, disebabkan air kegemaranku air mempelam, aku mendahului pertandingan. Dan kawanku masih tercari-cari rentak pertandingan. Namun akhirnya aku berjaya menghabiskan minuman dan makanan lebih cepat dari rakanku.

--------------------------------------------------
Peta Perjalanan Dari Kuala Terengganu :


Besarkan Peta

0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media