Sunday, June 27, 2010

[Jom Lawat] Taman Istana Maziah

Destinasi : Taman Istana Maziah.

Taman ini terletak di hadapan Istana Maziah yang terletak di tengah-tengah Bandaraya Kuala Terengganu. Kedudukannya juga berhampiran dengan Bukit Puteri (gambar bawah) yang mana dapat dilihat dengan jelas. Selain itu ia juga berdekatan dengan Taman Syahbandar yang mana bakal memberikan anda kelebihan tempat untuk dilawati. Selain itu ia juga hanya 100 meter dari Pasar Kedai Payang dan Bazar Warisan.


Terdapat beberapa jenis bunga yang ditanam bagi menceriakan kawasan taman ini. Terdapat juga pancutan air di dalam taman ini bagi tontonan pegunjung dari dalam Terengganu mahupun Luar Terengganu.


Kongsikan Bersama


0 Komen:

Copyright Tourism Malaysia
 

Perihal Blog dan Diriku

Blog ini diwujudkan sebagai tempat rujukan dan panduan kepada Pelancong dari dalam atau luar negeri Terengganu. Artikel yang dikarang adalah berasal dari buah pemikiran penulis sendiri berasaskan fakta dan rujukan dari buku dan media lain. Tidak wujud plagiat dalam penulisan dan juga dari sudut media iaitu gambar-gambar yang dipamerkan (watermart jomterengganu.blogspot.com) adalah hak milik blog ini dan tidak diambil dari mana-mana sumber lain. Sebarang masalah dan pertanyaan boleh email kepada saya selaku penulis blog di jomterengganu@gmail.com

Media